Sunday, November 28, 2010

Tweede hands

Vanochtend van de trap gevallen, niet iets wat ik aan zou bevelen!
Pannekoeken met roomkaas en suiker verzachten de pijn gelukkig :-)


Gisteren een fijne dag gehad, naar Amsterdam,
voor mijn werk eten bij de Hortus Botanicus,
jammer dat het al donker was.


Maar natuurlijk eerst nog eventjes naar het Waterlooplein
Een 2e hands wollen vestje gekocht, door iemand zelf gemaakt

En een portomonnee, ook 2e hands, waar ik deze briefjes in vond. Uit 1979 en 1980. Wat er precies op staat kan ik niet lezen, misschien kan iemand me helpen met het Duits? Ik ben bang dat het iets met een graf betekend, dat maakt het briefje wat minder romantisch...

Vandaag plannen maken voor een tripje met een vriendin naar Berlijn,
heeft iemand nog tips? En waar de leuke 2e hands winkels zijn?

En jippie! Na de staking van de post heb ik nu het boekje Living out Loud van Kerry Smith binnen. Allemaal leuke ideeen staan erin, om te doen, alleen of met vriendinnen.
Ik zal binnenkort wat inscannen, dan kunnen jullie meegenieten!

6 comments:

  1. Good to hear you are okay after your fall! Whew!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie bordjes zeg, das echt een goede vondst!
    En pannenkoeken verzachten een boel! ;-)
    Groetjes Marjolein

    ReplyDelete
  3. Voor zover ik het kan lezen en vertalen:
    100 M 00 PF = 100 Mark en 0 pfennig (is de oude Duitse munt)
    Eingezählt: einzahlen = fourneren = storten
    Dus: gestort op die datum
    Afzender:...
    Betreft: 'Grabpflege'
    Grab = grafplaats
    Pflege = voorziening, maar ook onderhoud
    Ik vermoed dus een storting voor het onderhoud van een graf(plaats)?

    Stortings- of betaalbewijsjes?

    Niet geweldig romantisch dus... tenzij je het bekijkt als iemand die na de dood van haar grote liefde nog kommert om zijn graf...

    Groetjes,
    Liesbeth

    ReplyDelete
  4. oei, ik zie dat ik een fout schreef: ze BEkommert zich om zijn graf... ik vond het al zo raar staan... :)

    ReplyDelete
  5. Thanks Clara! Luckily just some bruises

    En inderdaad, Marjolein, die bordjes zijn heel taart-waardig hihi.

    Fijn de vertaling Liesbeth, en ik vind het toch wel romantisch, of in iedergeval heel mooi :-)

    ReplyDelete
  6. berlijn tips: ga absoluut naar frau tulpe, de leukste stoffenwinkel die je je kunt bedenken in de veteranenstraße [prenzlauerberg/mitte]ook de rest van de buurt is de moeite waard om te winkelen maar je kunt er ook goedkoop en lekker eten. de rommelmarkt op zondag op het boxhagenerplatz [fridrichshain] is mijn favoriet en veel minder toeristisch dan die in het mauerpark. sowieso is de hele buurt rond het boxhagenerplatz een leuke buurt met kleine winkeltjes maar dan moet je juist niet op zondag gaan;-). ook de buurt achter de hackische markt [1 halte voor alexanderplatz] is leuk om te winkelen. zoek in de eerste de beste leuke winkel even voor het eins 00 gidsje [ik geloof ten minste dat ie zo heette] daar staan alle leuke winkels in. ik miet ook weer eens dringend naar berlijn geloof ik;-) veel plezier!

    ReplyDelete

Hi there! Thank you for your comment! I love comments and try to reply to each one of them, so make sure to check back!